Innhold
  
  

Vi i Atea Klubb ønsker at du som leder, trener, oppmann, spiller, foreldre eller har et annet verv i en klubb eller forening skal benytte tiden på det som betyr mest, nemlig skape idrettsglede for liten og stor, og derfor lanserer vi Atea Klubbkontor.

Frivilligheten er idrettens arvesølv. Uten denne er vi sjanseløse på å tilby noe i nærheten av det aktivitetstilbudet vi gjør i lokalsamfunnene i dag – hver dag hele året. Frivilligheten i idretten er fortsatt svært stor, men den er i endring. Det er en mindre andel som gjør et svært stort antall timer frivillig innsats i idrettslagene, og det er tyngre å finne personer som vil påta seg de «tunge» vervene. Det er lettere å rekruttere frivillige til å påta seg avgrensede, konkrete oppgaver.

Atea Klubbkontor sørger for tilgang til dokumenter, epost, kalender og Office-pakken gjennom sikker lagring i skyen. Nå også med Skype for Business. Bedre samhandling, høyere trygghet og større fleksibilitet. Ingen store investeringer, ingen servere, ingen nedetid.
Det er enkelt å komme i gang med Atea Klubbkontor, via en ferdig opplæringsportal.
Det krever ingen endringer i infrastruktur, og man er ikke avhengig av at alle i klubben tar løsningene i bruk fra første dag. Dere har tilgang til dokumentene uansett hvor du er, og kan delta i møter hjemme eller fra hytta.
Med Atea Klubbkontor kan du ta i bruk e-post, kalender, Skype, OneDrive, Yammer og Office-pakken. Sikker rollefordeling i styre og enkelte lag. Det er med på å sikre en god produktivitet og mulighet for å utnytte informasjonsflyt på en sikker og effektiv måte i klubben din.
Dere kan laste ned og installere nyeste versjon av Microsoft Office på private PC eller Mac. 

Atea Klubbkontor har også tilleggsprodukter for å effektivisere styrearbeid og klubbprosjekter, les mer om hva de inneholder:

1
  

Myndigheter setter stadig strengere krav til styrefunksjonen og dagens styremedlemmer må kunne takle hurtige endringer – og takle dem godt!

Styrerommet har oversikt over styrets roller og samhandling mellom styrets medlemmer, få total oversikt over oppgaver og ansvar.
Hvordan etablere struktur og mekanismer som bidrar til at styret gjør en profesjonell jobb.
Samhandling på tvers uten så distribuere dokumenter på tvers, med mulighet for samskrivning og gjenfinning av dokumenter og protokoller.


Portalen blir styrets dokumentområde og styringsverktøy.

2
  

​​Oversikt over dine prosjekter, inviter inn eksterne brukere og del fremdrift og dokumenter, referat og beslutningsgrunnlag uten å sende via mail.
Får automatisk milepæloversikt på grunn av tidsplaner og vurdering av risiko.
Dine og andres oppgaver i egen visning med status. Samskrivning og deling av informasjon uansett hvor du er, så lenge du har tilgang til nett.
Egen oversikt med status for alle de prosjekter hvor du er involvert.
Alltid oppdatert på status og oppgaver for prosjektmedlemmer.

3
  

En daglig leder velger å slutte etter 4 innholdsrike år i klubben. I løpet av denne tiden har det blitt produsert en rekke viktige og sentrale dokumenter, nye relasjoner er knyttet, små og store prosjekter er startet og viktige beslutninger er tatt på styrerommet.
Når han\hun tar pcen under armen etter siste arbeidsdag vil en rekke viktige dokumenter,  sentral informasjon, nye kontakter, og avtaler som er lagret lokalt på maskinen og i privat epost konto forsvinne ut av klubbhuset, og den nye personen som skal overta denne rollen må bruke verdifull tid og mye resursser på å innhente denne informasjonen på nytt fra forskjellige personer.

Med Atea Klubbkontor løser vi dette problemet med rollestyrt pålogging hvor de rette personene alltid har tilgang til den informasjonen de trenger, til enhver tid, og alt er lagret på samme sted.

Velkommen til en enklere klubbhverdag!

4

 I fokus